COM

Postupci u slučaju nevolje i hitnosti

Riječ “MAYDAY”, kojom počinje poruka, označuje poruku u nevolji, dok riječi “PAN PAN” označuju početak poruke hitnosti. Riječi “MAYDAY” ili “PAN PAN” preporučuje se izgovarati tri puta na početku predaje. MAYDAY znači da se radi o opasnosti koja prijeti ugroženom zrakoplovu i zahtjeva trenutnu pomoć. Poruke u nevolji imaju prednost pred svim drugim predajama, a …

Postupci u slučaju nevolje i hitnosti Read More »

Neuspjela komunikacija

Postupci koji se primjenjuju nakon što je ustanovljen jednostrani otkaz radioveze: − 1 „klik“ (jedna sekunda) znači “DA” ili služi kao potvrda − 2 „klika“ znači “NE” − 3 „klika“ znači”PONOVITE” − 1 dugi znak (dvije sekunde) znači da je pilot završio postupak kao što mu je; rečeno; kontrolor mora ponoviti pretpostavljenu poruku pilota, te …

Neuspjela komunikacija Read More »

Postupci na ruti

Promjena frekvencije Prije nego što zrakoplov napusti  prostor jedne zone pod nadzorom kontrole zračne plovidbe a prije ulaska u drugu kontroliranu ili nekontroliranu zonu kontrolor će uputiti pilota zrakoplova na promjenu frekvenciju: C: 9A-DZA, contact Zagreb Radar, 120.700. P: Zagreb Radar, 120.700, 9A-DZA. C: 9A-DZA, monitor Lučko radio, 118.075. P: Lučko radio, 118.075, 9A-DZA. K: …

Postupci na ruti Read More »

Letenje na nekontroliranim aerodromima

Prilikom letenja na nekontroliranim aerodromima naziv zemaljske stanice kojoj se obraćamo sastoji se od naziva “nekontroliranog aerodroma” i dodatka “Radio”. Npr. Lučko Radio Često čujemo pilote koji lete na nekontroliranim aerodromima da emitiraju samo svoj pozivni znak bez pozivnog znaka nekontroliranog aerodroma na kojem ili u čijoj okolici lete. Npr. umjesto Čakovec Radio, 9A-DZA koriste …

Letenje na nekontroliranim aerodromima Read More »

Napuštanje staze nakon slijetanja

Nakon slijetanja pilot zrakoplovom napušta stazu na predviđenim mjestima sukladno pravilniku o korištenju aerodroma; Primjer: C: 9A-DZA, vacate runway via C (charlie). P: To vacate (vacating) via C, 9A-DZA. P: 9A-DZA, runway vacated. C: 9A-DZA, expedite vacating via taxiway C and follow the marshall to the apron. P: Expediting vacating via taxiway C, wilco, 9A-DZA. …

Napuštanje staze nakon slijetanja Read More »

Postupci po školskom krugu

Prije zrakoplovne frazeologije koja se koristi po školskom krugu potrebno je definirati elemente koji čine školski krug: Upwind leg (nakon čega počinje PRVI zaokret) Cross wind leg (nakon čega počinje DRUGI zaokret) Downind leg (pozicija NIZ VJETAR nakon čega slijedi TREĆI zaokret) Base leg (nakon čega slijedi ČETVRTI zaokret) Final (odnosno pravac za slijetanje) Pilot …

Postupci po školskom krugu Read More »

Izlazak na stazu i polijetanje

Pilot daje do znanja kontroloru da je spreman za odlazak korištenjem fraze „Spreman za odlazak“ ili „Spreman“, odnosno na engleskom „Ready for departure“. Sa pozicije mjesta za čekanje pilot dobiva odobrenje za; izlazak na stazu – na crtu za polijetanje, odobrenje za polijetanje, ili oboje. U slijedećem primjeru pilot zrakoplova dobiva samo odobrenje za izlazak …

Izlazak na stazu i polijetanje Read More »

Odobrenje za let (ATC clearance)

U taksiranju ili najkasnije na poziciji mjesta  čekanja, kontrolor mora izdati odobrenje za let (ATC clearance), ili ga pilot može sam zatražiti ukoliko je spreman za primitak istog. U praksi, najčešći slučaj je da pilot odobrenje za let dobiva na poziciji mjesta čekanja. Pilot daje do znanja da je spreman za primanje odobrenja za let …

Odobrenje za let (ATC clearance) Read More »

Postupak voženja zrakoplova po manevarskim površinama do mjesta čekanja

Prije voženja zrakoplova po manevarskim površinama do mjesta čekanja potrebno je: Poslušati ATIS (ako postoji) Zatražiti dozvolu za pokretanje motora (ukoliko je potrebno) Zatražiti dozvolu za voženje do pozicije za čekanja (i navesti namjeru leta) Primjer: P: Zagreb tower, 9A-DZA, dobar dan, (information U), QNH 1013, request start up. C: 9A-DZA, Zagreb tower, dobar dan, …

Postupak voženja zrakoplova po manevarskim površinama do mjesta čekanja Read More »

Scroll to Top