AGK

Plovidbenost zrakoplova i dokumentacija

Da bi se zrakoplov smio koristiti, treba biti plovidben što znači da Potvrda o registraciji mora biti važeća Važeća potvrda je dokaz da osim stvarne tehničke ispravnosti zrakoplov zadovoljava određene zakonske regulative koje u Hrvatskoj, sukladno međunarodnim standardima utvrđuje, objavljuje i provjerava njihovu primjenu Hrvatska agencija za Civilno zrakoplovstvo, odnosno CCAA (Croatian civil aviation authority). …

Plovidbenost zrakoplova i dokumentacija Read More »

Pitotstatički sustav i instrumenti

S obzirom da kretanje zrakom u početku nije imalo čvrstih referentnih oslonaca za mjerenje brzine gibanja i udaljenosti od tla, konstruktori su se oslonili na ono što su imali – statiku i dinamiku fluida – zraka. Kako je zrak relativno statičan u odnosu na zemlju, tako su i izmjerene veličine relativne u odnosu na zemlju …

Pitotstatički sustav i instrumenti Read More »

Propeler zrakoplova

Propeler (elisa) je složeni uređaj koji mehaničku silu kružnog gibanja nastalu u motoru zrakoplova, aerodinamički pretvara u kontinuiranu vučnu silu.Propelerske pogone karakteriziraju dijametar, profil i još neke geometrijske karakteristike koje utječu na korak propelera i materijale izrade.

Električni sustav zrakoplova

Na manjim zrakoplovima opće namjene koristi se istosmjerna struja nazivnog napona 12V ili 24V. Za čuvanje energije za pokretanje koriste se baterije ili akumulatori koji se za vrijeme rada nadopunjavaju pomoću generatora ili alternatora pogonjenih motorom zrakoplova.

Zračni sustavi na zrakoplovu

Zrak se na zrakoplovima koristi u razne svrhe. Za odleđivanje napadnih bridova (ivica) krila, za pokretanje motora, kočenje, za pogon servo motora i raznih aktuatora ili za pogon žiroskopa. Pojavljuje se u dvije različite izvedbe; kao sistem pod tlakom, vakumski sistem ili kombinirano. Za stvaranje potrebnih tlakova ili podtlaka koriste se razni kompresori ili zračne …

Zračni sustavi na zrakoplovu Read More »

Sustav za podmazivanje motora

Primarna namjena Zaštita pokretnih dijelova motora od šoka i smanjenje trenja (podmazivanje) Pomoć pri brtvljenju klipnih prstenova uza zidove cilindara Zaštita visokopoliranih dijelova od hrđe i korozije Osiguravanje hlađenja unutarnjih teško dostupnih područja motora (vruća sekcija) Održavanje unutarnje čistoće motora od mulja, nećistoća i drugih štetnih primjesa Sekundarna namjena Upravljanje sa propelerom Obavljanje drugih hidrauličkih …

Sustav za podmazivanje motora Read More »

Hlađenje motora zrakoplova

Motori malih zrakoplova se hlade zrakom, oplakivanjem tekućim medijem ili hlađenjem motorskog ulja.  Najrašireniji način je prisilno hlađenje cilindara motora koji se nalaze u struji zraka. Motori koji su hlađeni vodom ili antifrizom imaju hladnjake postavljene u struji zraka koji višak temperature predaju u atmosferu. Na isti način je izvedeno i hlađenje motornog ulja. Hlađenje …

Hlađenje motora zrakoplova Read More »

Gorivni sustav zrakoplova

Funkcija gorivnog sustava je sigurno spremanje i neometana i sigurna dobava goriva u rasplinjač ili sustav za ubrizgavanje goriva odnosno motor u potrebnim količinama i sa potrebnim pritiskom. Gorivni sustav osigurava kontinuiran tok i pritisak goriva u svim normalnim letnim okolnostima.

Električno paljenje smjese u motoru sa unutarnjim izgaranjem

Da bi se u radu motora sa unutranjim izgaranjem sagorijevanje smjese zraka i goriva odvijalo na točno predviđen način potrebno je smjesu unutar cilindra upaliti u određeno vrijeme tj. na točno određenoj točci putanje klipa u cilindru motora.  Uobičajena pozicija je 25-20° hoda koljenastog  vratla prije gornje mrtve točke hoda klipa (GMT). To je potrebno …

Električno paljenje smjese u motoru sa unutarnjim izgaranjem Read More »

Scroll to Top