Često postavljana pitanja

Baza pitanja koja nam najčešće postavljaju naši kandidati

Kontaktirajte nas!

Ako ovdje ne pronađete odgovor na svoje pitanje, stojimo Vam na raspolaganju e-mailom i telefonom.

Ako želite postati pilot aviona prvi korak je teorijsko osposobljavanje za dozvolu LAPL ili PPL koje se sastoji od 9 stručnih predmeta. Položiti sve predmete na Agenciji za civilno zrakoplovstvo. Zatim slijedi praktično osposobljavanje, za LAPL dozvolu to je minimalno 30h naleta, a za PPL dozvolu minimalno 45h naleta avionom. Nakon toga slijedi praktični ispit sa instruktorom ispitivačem. Za postati profesionalni pilot aviona, nakon PPL dozvole potrebno je završiti teorijsko osposobljavanje za CPL ili ATPL dozvolu. Položiti 14 stručnih predmeta ispred Agencije za civilno zrakoplovstvo. Završiti praktično osposobljavanje za CPL dozvolu te niz ostalih potrebnih ovlaštenja, kao npr; ovlaštenje za letenje noću (NVFR), za letenje u uvjetima smanjenje vidljivosti (IFR), za letenje na višemotornim avionima (MEP), za rad u višečlanoj posadi (MCC).

Ovisno o tome planirate li biti samo pilot u privatne svrhe (LAPL,PPL) ili nastaviti dalje karijeru profesionalnog pilota (CPL) odnosno prometnog pilota (ATPL) različito je i trajanje školovanja. Za LAPL,PPL potrebno je 8-12 tjedana teorijske obuke nakon čega slijedi minimalno 3-4 tjedna praktične obuke. Za CPL potrebno je 6-10 mjeseci teorijske obuke i minimalno 2-3 mjeseca praktične obuke. Trajanje školovanje uvelike ovisi i o vašem slobodnom vremenu i vremenskim prilikama kada govorimo o praktičnom školovanju. U Hrvatskoj najbolje vrijeme za praktičnu obuku je između proljeća i jeseni.

Često pitanje sa vrlo jednostavnim odgovorom. Ne, za postati pilotom nije potreban završen fakultet. No, treba napomenuti kako neke zrakoplovne kompanije (uglavnom one u državnom vlasništvu) mogu postaviti uvjet više ili visoke škole tijekom prijave odnosno apliciranja za posao pilota. Ujedno viši nivo edukacije pridonosi razumijevanju pojedinih teorijskih predmeta i praktičnih vježbi tijekom školovanja.

Ukoliko planirate svoje školovanje za pilota u profesionalnom smjeru, treba napomenuti kako u današnje vrijeme nije lako naći posao pilota jer sve veće zrakoplovne kompanije traže i zapošljavaju pilote sa već stečenim iskustvom u prometu. Većina mladih pilota nakon završenog školovanja svoje iskustvo stječu bavljenjem zrakoplovnim sportskim aktivnostima kao što su bacanje padobranaca, vuča jedrilica, panoramski, taxi letovi ili rade kao mlađi instruktori letenja dok se ne ukaže prilika za posao, uglavnom u niskobudžetnim kompanijama ili manjim privatnim kompanijama za poslovnim mlažnjacima.

Najjeftiniji je prvi korak u školovanju, a to je teorijsko osposobljavanje. Kao što možete pogledati na našoj web stranici ovisno o vrsti tečaja, za teorijsko osposbljavanje morati ćete izdvojiti između 6.000 i 16.000 kn. Dok za praktično školovanje od 35.000 kn za LAPL dozvolu do ukupno 300.000 kn za CPL dozvolu za pripadajućim ovlaštenjima. Ove cijene su informativnog karaktera i različite su od škole do škole koje vrše praktično osposobljavanje.

Scroll to Top